Hajutatud õppimine

Hajutatud õppimine on õpistrateegia, kus õpilased vaatavad materjali üle pika aja jooksul [5]. Liiga paljud õpilased ootavad viimase hetkeni, et õppida, kuid see pole õige viis õppimiseks. Kui õppida kõik viimaseks hetkeks ära, jääb informatsioon ainult ajutiselt meelde. Selleks, et õppimine oleks püsivam, peab õppimine toimuma väiksemate sessioonidena pikema aja jooksul. Selle strateegia eesmärk on anda õpilasele võimalus peaaegu unustada õpitu, et seda hiljem uuesti läbi vaadata. Kui meie aju on midagi peaaegu unustanud, teeb see kõvemini tööd, et seda teavet uuesti meelde tuletada. Suurema töö korral jõuab materjal pikaajalisse mällu, mis on õppimise eesmärk. [6]

Strateegia kasutamine

1. Planeerige lühikesed ja sagedased õppesessioonid.

2. Jagage materjal teemadeks ja käsitlege neid paari nädalala jooksul. Vahetage teemade vahel, jättes iga sessiooni vahele pikema ajavahemiku.

3. Vaadake kõigepealt läbi vanem materjal, et see jääks värskeks ja uuemat materjali natuke unustada, et seda hiljem meelde tuletada.

4. Koostage kokkuvõtteid, et hiljem oleks materjali lihtsam üle vaadata.
[5]